Jag kastar mig utanför ramarna

Vad är det för fel på folk. Jag blir grymt arg. Jävla norrlänska småstadsmänniskor. Det är ganska vidrigt hur de kan bete sig. En pappa dunkar sitt barn på ryggen och säger, äh ryck upp dig, du överlever! När det man egentligen behöver höra är att man duger bra som man är. En kvinna har sex med mer än en man och helt plötsligt så har hon blivit en hora. Medans en man kan ha sex med flera kvinnor och betraktas som en jävla Casanova. "Känslor är överskattade" är mottot här. Alla killar som inte är macho är bög. Alla mörkhyade förväntas det ingenting av. Privatliv, vad är det? Alla vet vem man har sex med, vilka man varit tillsammans med, vilka föräldrarna är, till och med vilka färger gardinerna i köket har. Och om jag ska, med handen på hjärtat, säga vilken by/köping som är värst så blir det tråkigt nog Sveg. Det spelar ingen roll hur mycket folk försöker att övertyga om att det är bra där. Det är det inte. Så, om du är från Sveg och läser det här, försök att inte ta illa upp. Men om du gör det, skit ner dig. Det visar bara på att du är en typisk "svegare". Ljusdalingar tycker förvisso att Ljusdal är en håla, men då har ni aldrig haft något bra att jämföra med. Visst, jag håller med om att det finns en hel del ryktesspridningar här med, men det gör det alltid på mindre ställen. Man kommer aldrig ifrån det. Så, efter att ha anklagat Sveg för ett riktigt uselt ställe så lämnar jag er för att kommentera. Ni har rätt att säga åt mig. Ni kan kalla mig cynisk, ni kan kalla mig bitterfitta och så vidare. I don´t give a shit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0