Konsten att uppvakta sig själv

Ja, konsten att uppvakta sig själv... Känner man sig totalt nere och önskar inget annat än att vakna upp brevid lodisarna på Ljusdals busstation, då har jag lösningen! Man ska uppvakta sig själv! Varför inte ge bort en blomma eller två? Eller en fin ask choklad? Gå till närmsta Interflorabutik och köp en bukett som just DU, ja du hörde rätt, DU skulle vilja ha. Skicka den med hemleverans till din gatuadress. När du sedan kommer hem och de knackar på din dörr kommer du bli överlycklig och överraskad! - Vadå, är de till MIG?! Nej men guuuuud vad roligt! (Detta kanske svider något i plånboken, men det är överkommligt) Och om det inte skulle räcka, ja då får man ta och köpa en ask choklad, slå in den och lägga den utanför dörren (eventuellt i brevlådan). *vips* så har man fått sig en fin liten present.

Det här kom jag att tänka på när jag, Emma och Josefin var på väg ner till bussen. Eller, snarare Emma som kom på det. Jag sa "igår köpte jag en tulpanbukett" efter jag nyss varit inne på Delins och köpt mig en chokladkaka för hela 4 kronor. Emma sa något i stil med "du är bra på att uppvakta dig själv!" mitt minne är inte det bästa, men jag har för mig att det lät lite roligt. Well, nu har jag mejlat över ett... Mail/mejl (?).... Till Kattis över nutida konsten, duktigt Jennifer! Du förtjänar en kaka!

Och jag vill byta namn på bloggen. Vem kommer ihåg ett sådant namn som "oberflächlich" liksom? Jag borde heta något roligare, typ... Snigelslem. Eller... Äsch jag vet inte!

Heippa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0