Here comes The Negativiteten som förgör mig

Det rinner en bäck framför mina nakna fötter, porlandes flyter den iväg från solen. Fåglarna med. Kvällssolen sticker som spjut i mina ögon, det gör ont att se sig omkring. För ont för att se framåt,


Äsch, faan vad töntigt det låter. Jag skiter i att skriva något. Ibland känner jag mig blockerad från att skriva. En sjuk känsla måste jag säga.
Just nu är jag bara för bitter för att vara positiv. Jag vet inte ens vad jag är bitter över. Eller, jo, nog fan gör jag det. Jag vet ju faktiskt precis vad det är frågan om. Det är drygt. Jag vill berätta om det, men det känns inte riktigt bra. Det är sånt här fjant som alla tänker på. Sånt här om att hitta "den rätta". Alltså, fjant med andra ord. Det finns ingen, that´s it.
Okej, jo det gör det. Nu var jag så där bitter igen som jag alltid brukar vara. Någon säger till mig att jag måste sluta med det. Jag håller med och säger att -ja, ja det ska jag. Men det gör jag inte, för jag blir så arg på mig själv att jag måste vara bitter över allt. Liksom, hur sjukt är inte det?

Ungefär så här går mina tankebanor just nu:
Det är sommar.
Ja, men den är snart slut och då blir det höst och vinter igen.
Jag har fått ett jobb och tjänar pengar.
So? Jag vill inte jobba och pengar vill jag inte ha.
Men jag kan ju köpa kläder för de pengarna.
Jag har redan kläder. Och känner mig bortskämd om jag köper nya.
Ah, men okej, idag känner jag mig ju ganska fin ändå.
So? Ingen ser det ändå.
Kanske jag skulle rita lite idag?
Tss... Det finns många som är jävligt mycket bättre än jag, så varför skulle jag.
Kanske jag skulle skriva lite då, hitta på någon berättelse?
Äsch, ingen läser ändå. Dessutom finns det människor med bra mycket bättre skrivarförmåga än jag.


Liksom, vadfan...
Jag kan inte hjälpa det, men så här tänker jag. Hela tiden.
Jag har nog alltid gjort det också.
Jeje, nu ska jag sova för imorgon ska jag jobba. Så fantastisk roligt :))):)):):):):):)

NOT

Kommentarer
Postat av: Josefin

du vet att du är förjväla duktig på att rita. Och du är asbra på att skriva.

sen så jobbar du för att vi ska åka utomlands i höst och det är lätt värt att torka bajs för. Fatta, en strand, sol, vågor, massa snygga människor, saker. Äta god mat, dricka, jag får gå på krogen, vi kan partaja hela natten, ligga död på stranden på dagen. fatta. UTOMLANDS. aaaaaaaah. Jag vill så jävla gärna åka.

2009-07-02 @ 00:17:54
URL: http://eumeumeum.blogg.se/
Postat av: Mcizen

Jag tänker så mycket tankar att jag oftast inte kommer ihåg dem..^-^

2009-07-02 @ 16:03:27
URL: http://thedancingflies.blogg.se/
Postat av: s

du är långt ifrån ensam

2009-07-03 @ 12:03:47
URL: http://vardagskatastrofer.blogspot.com
Postat av: sophie

.. och det menade jag inte på något negativt sätt. eller, äh. men, det låtar alltid som att man förminskar någon när man säger "du är inte ensam", som att smärtan eller vad det är man nu känner, skulle kännas mindre, bara för att man inte är ensam. jag menade bara att jag känner lika, för det gör jag. hur man än gör, så finns det alltid någon som gör det bättre, så det är lika bra att strunta i att försöka. hur fin man än är, så är det alltid någon som är finare, hur bra man än skriver, så är det alltid någon som kan hantera orden bättre. så jävla värdelöst att man alltid ska känna sådär. för jag känner precis som du, du är inte ensam om det. det var mest det jag ville säga :)

2009-07-03 @ 23:51:44
URL: http://vardagskatastrofer.blogspot.com
Postat av: Jennifer

jaa, jag förstod att du menade på det sättet :)

och det är verkligen bajsdåligt att måsta vara så negativ hela tiden... aldrig känna sig nöjd fast man kanske borde det, så, ja det är nog bäst att bara låta bli att tänka på det. eller försöka i alla fall :) (eller ta ett självförtroendepiller, haha!)

2009-07-04 @ 10:39:52
URL: http://oberflachlich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0