Skjut mig så slipper ni höra på klag.

Hur kan man vara så missnöjd med sig själv... Min hy, är genomskinlig och äckligt tunn. Blir röd i ansiktet för ingenting, min näsa ser ut att ha råkat ut för en slipmaskin. Mitt hår, alldeles slitet och tunnt. Ful färg, fel färg, jag passar inte bra i det. Det är som gummi, det går att dra ut flera centimeter innan det ens går av. Min kropp, oj oj, den vill jag knappt tala om... fet och ful, gropig rövjävel, flera decimeter för stora lår, små fötter, fläskiga armar, sladdrig mage. Korta ben, kort överhuvudtaget, hej mitt namn är "dvärgen". Min personlighet, fyfan, ja vad är den? Blyg och klumpig för att sammanfatta lite kort så där. Åh, jag vet att ni tänder på detta. Men det här är vad jag ser, varje dag, i spegeln.

Inte undra på att jag inte vill leva?

Och det här med att säga till exempel. -Nä, men du är inte tjock... Du är liksom bara lite mullig, lite gulligt sådär. Det går fetbort. Jag vill inte vara mullig eller gullig. Jag vill vara smal som en jävla pinne och inte ha några kurvor. Små myggbett till bröst och stickor till ben. Långt, tjockt hår. Blont, helst. Då skulle jag kanske vara nöjd. För en gång i tiden var jag så smal, med sånt hår. Nåja, inte tjockt hår... Men jag har aldrig varit så nöjd med mig själv som jag var då. Inte bara utseéndemässigt heller. Och när jag hör sånna smala, spinkiga människor säga och peka på sin mage -ååh, jag kommer bli tjock! Titta min mage, den är jättestor. När den i själva verket inte vuxit sig något större. Det är sånna gånger jag önskar jag var en av dem. Att kunna peka på sin mage och säga, bara för att höra, hur smal man är. Det skulle kännas bra. (Shit, det här blev mycket längre än vad jag tänkte skriva, och inte alls särskillt "jag" att skriva heller...) Jag har utsatt mig för en hel del för att kunna gå ner i vikt. Men inte lyckats, och då känner man sig dålig. För hey, jag väger ju inte så mycket. Men tillräckligt mycket för att jag ska se ut som ett fetto i spegeln.

Tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Ma

Jag tänker inte säga emot dig, för jag vet att du kommer se mig som en lögnare. Men älskade Jennifer, jag tycker du är en sexig, vacker människa. Och när du kommer till skola ibland, brukar jag tänka "skit vad snygg hon är idag" och ja dit hår är inte blont, men jag ser dig fortfarande som blond. Kommer alltid göra det. Och ja jag vet hur det känns att tänka tillbaka till hur man såg ut, jag vet att jag var mycket smalare i nian och ettan på gymnasiet, och jag vet att bara jag lägger manken till kan jag se nästan likadan ut. Men jag gör inte ett skit, varför? Ja om någon kunde ge oss svar på det.



Även fast du inte är smal, är du fortfarande snygg i mina ögon, även fast du har toretts, gillar jag att lyssna på dig. Det gör dig bara ännu snyggare, jag älskar bajs och svordomar. Foki kan hoppa från ett berg eller nått.



Du kommer alltid vara min fina blåögda, smarta, blondin. And you can't do a shit about it, så det så min fina jennifer.



2009-11-28 @ 10:01:20
Postat av: Jennifer

Åh Emma, puss på dig! Du är så här... nästan overkligt bra. Jag vet inte hur du gör, men du lyckas jämt att få mig att må bra.



(Och du vet att jag älskar din stjärt, mmmh!)

2009-11-28 @ 11:37:46
URL: http://oberflachlich.blogg.se/
Postat av: Fredriko

Äh, jag tycker du är en snygging i alla fall (:

2009-11-28 @ 13:11:41
Postat av: Jennifer

Haha, tack Fredrik! :D

2009-11-28 @ 13:36:24
URL: http://oberflachlich.blogg.se/
Postat av: Josefin

Lyssna på allt fint nu, och ta till dig det! Jag har svårt för att säga något som du ska ta till och förstå, men jag tycker om dig så himla mycket precis som du är. Jag förstår att det är jobbigt att inte vara nöjd med din vikt. Att först vara smal och sen gå upp. Jag själv är ju rädd för det. Jag är ju en såndär smal som klappar sig på magen och påstår att hon är tjock.

Dock skulle jag verkligen vilja gå upp lite, jag väger tom 2 kilo mindre än jag trodde.. och jag vet att många killar inte vill ha extremt smala tjejer (vet inte om det är för bara din skull eller andras/killar du vill gå ned men... ). jag fick höra senast i går att jag borde gå upp i vikt för att det skulle vara snyggare.

Det är svårt att uppmuntra när du har varit smal och vet hur det känns och jag vet att du trivdes bättre så, men samtidigt, du blir äldre och då ser det bättre ut att vara mer kurvig än när man var yngre.

Äh, du kommer säkert bara bli arg på mig och det kommer nog inte hjälpa dig alls, men jag vill i alla fall att du ska förstå att du är bra precis som du är. Även om du själv inte tycker det så är vi himla många som tycker det. Och jag ljuger verkligen inte alla gånger jag säger att du ser så smal ut. Det är ju verkligen inte som om att folk inte vill vara med dig för att du ser ut som du gör (vilket i alls ögon är snygghetvackerunderbar). När du tänker efter riktigt noga så inser du nog hur många som gillar dig för den du är.



Puss bejb.

2009-11-28 @ 14:42:46
URL: http://eumeumeum.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag gillar dig precis som du är med. Rapar helt osannolikt högt, glad och finurlig. That´s rigth! :)

2009-11-28 @ 17:59:27
URL: http://oberflachlich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0