Jag tycker inte om Mylie Cyrious.

Okej, jag kan inte ens stava hennes namn. Men ni vet säkert vem jag menar.

Hela veckan har ägnats åt att binda kransar, göra rullrån, pynt, Mozartkulor och blabla. Det har varit väldigt roligt. Igår sålde vi allt vi gjort på "julmarknaden/skyltsöndagen/första advent". Det enda som vart över var två kanderade äpplen och två påsar Mozarkulor, och torkade kantareller. FETT. Vi är numera två rika, fattiga, arbetslösa tjejer. FETT. Men det var slitsamt. Igår var det -20 grader ute. Vi satt från 15:00 till 20:00. Lite kallt, lite förfrysta svarta tår, Michael Jackson-näsor och röda kinder. Jag och Mirja fick hjälp av Patrik och Josefine. Josefine sprang omkring och prackade på folk en massa kantareller och sånt. Och Patrik krängde på en surtant en burk med rullrån.


Enris-plockning med Mirja.
Jag lyckades se fördjävla ful ut på varenda bild, pinsamt nog. Jag känner mig ovanligt ful nu för tiden. Visserligen är den här bilden meningen att se ut så.



Tillverkning av Mozartballar.

Äcklig bild.


Snygg bild på mig igen. Rullråns-rullning.

Mirja och Farbror Christer. Falblol Klistel.

Rullrån. 140 stycken eller liknande. Aldrig mer säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: Helen

Mysiga dagar har det varit <3

2010-11-30 @ 07:05:16
Postat av: Josefin

RULLERÅNISAR! Gåutt äre! :D

2010-11-30 @ 18:04:13
URL: http://eumeumeum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0