Svammel och sånt.

Hon skrev en bit ur Oskar Linnros "hypade" låt.

Det väckte någon dold känsla hos mig. Riktigt tokig, arg.

För det första. Jag avskyr henne. En sådan som öppet förklarar en som mindervärdig. Inte för att jag bryr mig. Hon är bara en nobody. Zero. Nada. Ligger och onanerar med en bild av "Idol-Ola" som är fasttejpad i taket.

För det andra. Han är bara en Svensson med myror i brallorna. Gnider sina knäskålar mot varandra och imiterar en bajsnödig treåring. Som dränkt håret i glidmedel och ett paket gelatin. Och sjunger "från och med du".

Heter det inte nu? Eller är det bara en indiegrej att byta ut ordet du till nu? Sådär att låtsas vara något man inte är. Du är blå, fast röd, röd, fast blå?

Kryp tillbaka till det fitthål du kom från.

Ja, ni ser. Argt, vulgärt, kritiserande, stereotypiserande. Vart kom det ifrån? Vad väckte det hos mig. Antagligen det där mindervärdeskomplexet. Gör mig frustrerad. Till och med frispråkig. En sida många aldrig sett av mig. En sida jag skäms över. Väluppfostrad flicka talar aldrig i varken gåtor eller snusk! Nej fy, du hamnar i skärselden. Inte för att jag är väluppfostrad. Eller troende.

Ett oändligt, galaktiskt koordinationssystem utan koordinater. Svarta hål och nebulosor. Det är det som borde vara viktigt. Inte TV-apparater och smörsjungande pojkar. Inte flickor och deras "lovehandles". Inte konkret. Abstrakt. Gissa, inte veta. Inte tro, men veta.

Och nu, utan att fått något sammanhang, lägger jag tankeverksamheten på kudden. God morgon.

Kommentarer
Postat av: Ma

Du, Frida och Sophie är de största ordgalningarna jag vet. Men de vet ni ju säkert redan om eftersom ni använder massa långa krångliga märkliga ord hela tiden haha xD jag känner mig som en vanlig döing brevid era bloggar! Ni är så sjukt smarta och duktiga på att skriva, att jag blir alldeles vimmelkantig! Ni borde bli professorer, eller något annat stort och smart, ni tre. Eller bara få ut era texter i världen! :) Jag tycker verkligen det. På riktigt, riktigt.

2010-09-06 @ 13:41:29
URL: http://shorthair.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Ptja... Ordgalning. Ja, jo. Jo, det är jag nog. Jag har nog en förkärlek till ord. Påhittade ord också. Typ, viva la bratislava! Nä, det var inte påhittat, men roligt! Höhö. Fast jag tror inte att någon vill läsa detta ärligt talat! SKITglad är jag i alla fall för dina ord, pusspårääeä :)

2010-09-06 @ 19:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0