Jag känner mig som när jag var yngre. Sådär ensam. Ingen pratar med mig, alla kollar bort. Kommenterar allt det som är negativt om mig. Tyst, blyg, kort, röd tomat, dvärg, liten som en mus, glasögonorm, konstig, cp, fitta, hora, ful, värdelös osv. Skrapar bort mitt ansikte från klassfoton, skriver någonting smärtsamt. Knuffas. Stänger mig ute. Skickar lappar om mig. Skriver lappar till mig. "Vi kan inte vara med dig idag. Vi håller på med den där hemlisen fortfarande". "Vi vill vara för oss själva" och så vidare. Går genom den där jävla korridoren, "haha, de i åttan blir visst bara mindre och mindre". Men jag var inte döv. Det klassiska, blir vald sist på idrotten. Och ingen passar, fast det gjorde mig ingenting, jag var ju ändå värdelös. Skulle träffa mig själv med bandyklubban. Blir frågad varför jag är så kort. "Är inte din pappa lång?". Sitter alltid själv på lektionerna. Jag hade två "vänner", men de satt aldrig bredvid mig. Jag satt själv och ritade. Jag lyssnade inte på lektionerna. Jag förstod ändå ingenting, för jag var ju dum i huvudet. Jag var störd. Är störd. Jag ritade monster och hängda gubbar. Jag ville skrika och skjuta alla, men det kunde jag inte. Jag gick till skolkuratorn, vart bortglömd var och varannan gång. Hanns inte med ibland, för morgonfikat prioriterades. Det gjorde ont. Jag började skolka. Orkade inte med. Jag ville inte höra och jag ville inte se. Jag var nyfiken på döden. Men mest ville jag bara skjuta folk. Och det vill jag fortfarande, fast jag kan inte.

Ja, jag är bitter. Men det finns nog en anledning. Ja, jag är hatisk. Och det finns fan en anledning.

Kommentarer
Postat av: Pernilla Heijdenbeck Persson

Det gör mig så ont ända in i hjärtat att läsa om hur du mår...visste inte att du blivit så illa behandlad som du har, men en sak ska du veta: du är så älskad och uppskattad! Även om det inte tar bort det du blivit utsatt för så kanske det känns gott att veta att du har många omkring dig som älskar dig, även om vi inte alltid är så bra att visa eller säga det. Du är så lugn och behaglig som person men du har även en härlig svart humor som ibland överraskar! Hur det än blir i livet så kommer det att ordna sig för dig, jag lovar! Du har jättestor potential och jag tror inte du kommer att "fastna" i nåt vanligt konventionellt yrke, du har ju världens potential för allt konstnärligt, men folk i skitSveg fattar inte det!

Det här var en hög med svammel men du ska veta att allt kommer ordna sig, men det kommer svackor ibland!

2011-12-19 @ 09:31:24
Postat av: Jennifer

Men det gör mig väldigt glad att läsa din kommentar! Och det var inget svammel, det värmde mycket att se det du skrev!



Kram!

2011-12-19 @ 19:04:46
URL: http://oberflachlich.blogg.se/
Postat av: Söstra di

Älskar dig <3

2011-12-20 @ 22:50:48
Postat av: Jennifer

Jag älskar dig med! Vi syns på julafton! <3

2011-12-21 @ 15:10:27
URL: http://oberflachlich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0