Rats.

Det droppar vatten från mitt tak. Ner på min säng. Jag fick sova på golvet i går natt. Jag lyssnade på de irriterande och ständigt återkommande plopp-ljuden som uppstod när dropparna nuddade plastpåsarna.

Det är säkert en död råttas kroppsvätskor som rinner ner. Kletig och seg, och hårig. Med öppen mun och gula tänder som pekar rakt ut. En tunga som hänger ner och nuddar trägolvet. Runda, mörka ögon som stirrar tomt mot allt och ingenting. Revben som börjar gräva sig ur det tunna, ruttnande skinnet. Hårstrån som börjar släppa taget om kroppen för att blåsa iväg av den svaga vinden som uppstår i de tunna väggarna.

Fast det är mest bara fantasier. Det är ju egentligen ventilen det är fel på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0