Om funderingar.

Åh, äsch... Vad ska jag göra med mitt liv egentligen? Jag ägnar större delen av dagarna åt att tänka ut någon vettig plan, men jag kommer inte på någonting. Det finns så mycket jag inte vill, och så lite jag faktiskt vill. Jag är petig, jag vet. Men jag tänker inte slösa tid på något jag inte gillar. Viljan är det enda som får mig att få fingrarna ur arslet. Så om jag gör något jag absolut inte tycker om. Då kan jag lika gärna dö. Faktiskt. Jag gör som jag vill och så är det så bra med det. Folk får säga att jag bör anpassa mig till vad som finns och vad som är möjligt, men det tänker jag aldrig göra. Jag gör det som känns rätt. Och om regeringen skulle upptäcka att jag bara sitter framför datorn med pyjamas på hela dagarna, och vill försätta mig i någon form av "jobba, annars hamnar du på gatan, oavsett hur dåligt du än mår. Här gäller bara en för en, inte alla för en och en för alla. Vi tänker bara på oss själva och alla andra kan lika gärna ruttna och dö om de ändå inte bidrar till samhället." då drar jag fram revolvern och skjuter de jävlarna. Eller så smiter jag ut i skogen i en liten stuga och mjölkar kor till förbannelse. Faktiskt så skulle det inte vara helt fel, att bli en torpare. Sitta och njuta av naturen, hugga ved, nacka höns och svära åt att fiskarna aldrig nappar. Vem vet, det kanske är det som är mitt kall här i livet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0