Poco loco!

Hola hola, rata rata raaa!

Jag har varit på Hudiksvalls sjukhus sedan i tisdags eftermiddag. Jag kom hem igårkväll. Hemma från Gökboet. Ni vet. Jag får en behandling där som heter ECT (electroconvulsive therapy). Det innebär i korta drag att man får elchocker i hjärnan, ungefär som ett mindre epilepsianfall, för att laddas om i hjärnan så man på något underligt sätt ska bli bättre av. Jag har bara fått en behandling än så länge, en till väntar på måndag (jippie). Det brukar vanligtvis vara upp till 8-16 behandlingar, så jag vet vad jag har att se fram emot. Narkosen är verkligen inte rolig, det är läskigt, speciellt när man vaknar upp och inte har någon aning om vart fan man befinner sig. Och en av bieffekterna är att man glömmer saker, vilket jag märkt av. Jag kan tappa bort mig mitt i en mening för jag kommer inte ihåg vad jag pratar om, superirriterande! Men det värsta av allt är nog att bo där, bland knäppgökar och gamlingar som fiser i tid och otid. Jag känner mig onormalt normal när jag är där, inlåst med personal som tittar till mig hela tiden så jag inte ska hänga mig i gardinerna (där det för övrigt hänger en massa snorkusar och torkad tandkräm). Supermysigt! Lite rivmärken här och där på väggarna, väldigt dekorerande. Och igår fick jag besök av bästaste Emma, Lovisa och Josefin! Josefin gjorde en upptäckt inne på toaletten där det stod, "5 veckor inlåst på detta pisställe", låter lovande eller hur? Jag undrar just hur länge jag kommer att behöva vara där och äta fyrkantig mat, som kalvsylta. Det är sååååå jävla tråkigt där, var man inte självmordsbenägen innan man kom dit så blir man det fan då. Men efter några "behandlingar" så kanske jag skulle få åka hem och bara åka dit när jag behöver elchockas. Vanligtvis måste man göra det ca 2-3 gånger i veckan. Jag hoppas på 3 så går det fortare!

Nu ska jag se på film med bästaste Patrik! CIAOOO! :):):):))))

Kommentarer
Postat av: josefin

SÖTIS du har ju gjort 2 behandlingar? :) Hihi, puss. <3

2011-05-07 @ 17:57:44
Postat av: Jennifer

Haha, nää? Bara en än så länge :D Såååå wacko är jag inte än ;D



PUUUUSSSSSS!!!!! <3<3<3<3<3<3

2011-05-07 @ 22:39:33
Postat av: sophie

helt klart det värsta stället jag varit på i hela mitt liv! jag vet liksom inte om man ska känna sig frisk eller sjuk i förhållande till dom andra..



hoppas det hjälper, dock! och tur att du inte behöver stanna så länge åt gången

2011-05-08 @ 23:21:13
Postat av: josefin

men du sa ju att du gjorde en på torsdagen och en på fredagen? haha :D

2011-05-09 @ 12:02:18
Postat av: sophie

asså jag vet inte hur trött jag var när jag skrev den där kommentaren. verkar som att jag knappt läst det du skrivit.



jaja, hoppas det blir bra snart! var mest det jag ville säga. och jag vet hur det känns att vara där, även om vi inte var där av samma orsak. kram

2011-05-09 @ 17:55:54
Postat av: Ma

När du kommer hem kvinna ska du få en FET kyss.

2011-05-12 @ 19:11:36
URL: http://shorthair.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hahaha, jösses så förvirrande detta vart!



Josefin, jag hade bara gjort en behandling då när jag pratade med dig, men nu har jag gjort fyra stycken och det blir två till nästa vecka! :)



Sophie, jag förstod allt du skrev och det känns bra med någon som vet hur det är! Du anar inte, haha :D man känner sig sjukt ensam och uttråkad där!



Emma, du, det är bäst för dig det att jag får en blöt, smaskig kyss av dig!

2011-05-13 @ 21:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0