Picasso skulle varit stolt

Yo!

Jag har målat med akvarell ikväll, bara för att jag väntar. Och väntar. Och väntar. Det är segt som fan skulle jag vilja påstå. Men hur som helst, målningen är klar och den ska föreställa ett landskap. Sen hur bra den vart det vill jag inte uttala mig om. Picasso skulle vart stolt i alla fall. Jag kan smocka upp en bild på den någon dag, men känsliga tittare varnas!
Imorgon är det torsdag, det suger mer snopp än Mowgli i Djungelboken-parodin. Idag är det onsdag, det suger det med. Det är januari, det är förjävligt. Snart är det februari, det är helt värdelöst. Okeeeeeeej, jag måste sluta vara så negativ.




Jag vill leva på Hippietiden, röka på och vara allmänt skön. Det verkade som en bra idé. Trädkramare, flowerpower, braja, bråka med snuten, VW-bilar med hysteriska färger och mönster, vida byxor, naturälskare, bo flera stycken tillsammans i trängsta möjliga utrymme för att spara på pengar och diverse andra smarta saker. Vem skulle inte vilja ha allt det? Jag kan väl i och för sig tänka mig att skippa det där med "alla samlade under ett och samma tak, som en enda stor familj". Det är inte min stil, och bråka med farbror polisen vill man ju inte heller. Fast de som bestämmer kan ju ge fan i naturen och låta den växa så som den vill växa.

In Barack Obama We Trust, ge upp det där förbannade och onödiga kriget mellan, ja, är det Irak? Eller Iran? Jag håller ingen koll, det tröttar ut mig. Liksom, vad händer när två maktgalna och giriga män stöter ihop? -Jo, det blir krig... Så, jag hoppas han kan fixa till det där som föregående president ställt till med. Och låt inte makten stiga dig åt huvudet, tack!
(Vi lyssnade på hans tal på skolan idag, därav det lilla inlägget.)

Peace out maddafakka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0