Incest

Det här med incest... Jag sitter och kollar på kanal 5 om ett program som handlar om syskon som blir kär i varandra. Det är ganska sjukt egentligen. Att bli kär i sin bror/syster och även ha sex med den. Nej. Tanken får mig att bli illamående. Men däremot att det skulle vara brottsligt kan jag inte förstå. Att man kan få livstid för att vara förälskad i någon. Det känns också fel. Vad ska man tycka och tänka om det här egentligen? Rätt eller fel? Man kan ju inte hjälpa om man blir kär i någon, men sitt syskon... Det finns ju fler människor att bli kär i, som inte delar blodsband så att säga.

Kommentarer
Postat av: mA

Läs boken syskonkärlek av Katarina von Bredow, den är fruktansvärt fin, men ändå sjuk. Men ja jag håller med livstid pågrund av kärlek? Jag såg en ett program som hette "gift med eiffel tornet", det var ganska sjukt det med, dom hade sex och kysste saker som de ansåg var levande, men som vi skulle ha tycket var bara ett annat staket eller pilbåge. Om man får älska och hålla på med Berlin muren utan straff borde det vara detsamma med syskon. Fast de borde inte skaffa barn ihop, då blir det jävligt synd om barnet om det blir missbildat eller växer upp med faster och morbror i samma säng. Hmm bra fråga det där jennifer..

2010-02-16 @ 07:52:09
Postat av: Cattle

Man kan fråga sig själv: Tycker jag att det är sjukt för att det är vad samhället sagt åt mig att tycka eller för att jag kan presentera bra argument för att det är fel.



Okay, det kan bli missbildade barn, alltså borde man inte få skaffa barn med ett syskon. När det gäller kärlek eller skyddat sex blir det svårare att hitta argument emot. Det känns väldigt främmande för mig men jag kommer inte på någon bra invändning.

2010-02-16 @ 19:00:28
URL: http://cattlebruiser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0