Dill-Emma

Har tänkt lite på vad jag ska göra efter studenten. Det lutar åt att gå här i Sveg på folkhögskolan Bäckedal. För att läsa upp en hel drös med ämnen som jag aldrig verkar bli av med, så som matten. Men det finns sjukt många nackdelar med att gå där.
  • Jag kommer att bli "knäppifierad" av alla Svegsbor. Bäckedal har ju ett litet rykte att vara konstigt och annorlunda. Även fast jag är en estet så känns det lite... Udda. Jag har alltid tyckt det. Att det går konstiga människor där. Fast jag har alltid varit fascinerad av dem. Men jag vill kanske inte vara en utav "knäppskallarna" så att säga. Hehe, ja ni kan kalla mig fördomsfull.
  • Jag kommer, från att ha bott själv i tre år, bo hemma i ett helt år. Alltså inte så lockande. Fy tusan. Jag tycker att det är jobbigt att vara hemma en hel helg liksom. Man längtar tills man får komma "hem" till lägenheten och fortsätta sitt privatliv så att säga. För det får jag inte mycket av här. Tyvärr. Jag tycker inte om det. Jag behöver få vara själv om jag ska bo hemma. Kunna stänga in mig på mitt rum, se på min egen TV, skita i min egen toalett, äta då jag är hungrig, sjunga när jag vill, vara arg och slå nävarna i väggen utan att alla i familjen ska höra. Jag kan fortsätta i en evighet... ÅH. Nä, detta gör att jag verkligen inte vill gå på Bäckedal. Jag skulle få psykbryt efter bara en vecka! Jag kan ju inte heller hyra en lägenhet, det skulle jag aldrig ha pengar till.
Sedan finns det ju självklart positiva saker. Till exempel att jag kan jobba efter skolan och få lite pengar. Jag behöver inte laga mat, inte köpa den. Ganska praktiskt. Dessutom kan jag äta mat varje dag och behöver inte snåla på den. Men dessa saker är ju egentligen bara småsaker. Frågan är... Vad hur jag göra? Ska jag gå på Bäckedal i ett helt år med risk att bli mentalt störd och få ett icke existerande privatliv? Eller ska jag skjuta upp studierna och göra det som känns kul för en gångs skull? Hmm... Hjälp?

Kommentarer
Postat av: josefin

jäkligt svårt val faktiskt.. fast du skulle ju kunna testa att gå där och hoppa av efter någon månad om det suger.

tror inte svegsborna skulle tycka att du var knäpp, du är ju samma person liksom. :) och tycker de att du är koko så kan du säga fuck you och dra därifrån när du pluggat klart!

2010-02-20 @ 15:09:03
Postat av: Jennifer

Tror inte man kan hoppa av bara sådär faktiskt...



Det är mycket mer komplicerat än så. Jag har ju redan testat att sticka en gång och heeey, jag kom tillbaka. Och nu kommer jag kanske att bo här ett år till. Bah hjäääälp mäh! Ah, hatar detta :(

2010-02-20 @ 20:20:06
URL: http://oberflachlich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0