STUDENTEN FI FAN!

För jag har tagit srudenteeeeemmnnn!


Ja... Det har jag. Men gissa vad jag gör nu, denna studentkväll som de flesta brukar fira med att rulla runt på gräset och äta kobajs? Jo, jag sitter hemma hos mor och far, med blåsor på tungan,ont i halsen och en febrig kropp som väntar på att slakna. Hur kul?! Inte särkillt... Jag mår piss, inte för att jag råkat slänga på mig en förkylning, utan för att jag vill vara en student. Det är min studentdag idag, och jag sitter hemma, utan mössan och utan min klänning. Jag sitter här i de fulaste kläder jag äger och spelar Mahjong på Facebook. En aning utanför? Ja. Mycket. Men jag är väldigt, otroligt glad över morgonen. Den var så bra. Vi var hemma hos Lovisa och åt frukost, jordgubbar och vindruvor. Fikade med klassen på skolan, kramade lärare, sjöng och stojade, sprang ut från trappen. Hade nästan hela min släkt väntande på mig, som åkt hela vägen från Sveg till Ljusdal. Och SÅ glad jag vart! Studentflaket, obeskrivligt. Har aldrig skrikt så mycket någonsin. Min röst låter som en pubertetpojke. Jag vill göra om allt, och den här gången ta in allt i hjärnan och uppfatta varenda liten detalj. Vilken färg min mammas klänning var, vilken doft det var i luften, hur jordgubbarna verkligen smakade... Och allt det här gör mig ledsen, att det är slut nu. 13 år i skolan, och nu är det över. Alla gånger jag klagat på allt vad skola heter, och nu vill jag inte att det ska upphöra. Men det gör det. Och min lägenhet är uppsagd, jag kommer att flytta hem till mina föräldrar. Min framtid kommer att bestå av noll.

Kommentarer
Postat av: Helen

Din framtid kommer att innehålla mycket, både roliga och tråkiga saker. Hemma med oss kommer du inte att bo hela ditt liv heller, för då måste vi bygga ut huset så vi får plats med alla dina kläder ;D Puss på dig min älskling <3

2010-06-12 @ 09:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0