Bjarnshafariih

Åker på björnsafari snart. Och det vore då själva fan att inte få se en björn efter att ha bott 20 år i Härjedalen och aldrig sett en enda. Liksom, va?! Det praktiskt taget kryllar av dem här. De går utanför huset, men ändå ska de vara så svåra att få ögonen på. Fast vissa har tur. En som pappar jobbar med var ute och joggade en morgon. Han sprang ned för en backe, då en björn plötsligt stod där mitt i vägen och stirrade på honom. Då vände han på klacken och sprang tillbaka. Sedan finns det några som haft lite mindre tur också. En annan person som pappa jobbar med vart överfallen av en björn. Han var med i diverse tidningar som Aftonbladet. Han och en till man som var med honom. Och han har fortfarande ärr i ansiktet. Så, ja... Har jag tur att jag aldrig stöter på en björn när jag är ute och plockar bär? Eller otur? Ganska konstigt att de inte blir sur på mig när jag tar deras mat... Det skulle jag bli i alla fall. Ännu värre om någon tog mitt godis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0