Huvudvärk, magvärk, och annan värk.

Jag och Lovisa partajade i fredags. Lördag morgon spydde jag och tänkte -jaha, då vart jag bakfull då. Jag mådde illa hela dagen, spydde lite då och då, började känna mig klen, fick inte behålla någon mat. Till slut kom mamma och pappa och hämtade mig från Sveg runt halv tolv på kvällen. Dagen efter mådde jag lite bättre i början, sedan spydde jag igen och fick inte behålla maten den där dagen heller. Mamma ringde sjukvårdsupplysningen, men där fick vi ingen hjälp från, mer än att dricka vatten var femte minut. Vilket inte gick så bra. På kvällen var jag i stort sett död, mer eller mindre, sov dåligt, vaknade hela tiden. Måndag, vaknade, var helt slut. Jag kunde inte gå själv och benen bara skakade. Jag har aldrig varit så klen någon gång. Senare spydde jag igen, allt jag ätit, vilket var nästan en halv pannkaka och lite vattenmelon. Då ringde mamma sjukvårdsupplysningen igen och bad att på prata med en läkare, dom skickade en ambulans och jag fick åka till Östersunds sjukhus. Jag fick dropp i ambulansen och dom tog blodtryck och så. Sen skjutsades jag in på en bår i ett infektionsrum. Där tog dom blodprover. Klockan var tjugo i tolv på kvällen när jag kom in. Någon läkare med massvis av hår på bröstet klämde på min mage, läskigt tyckte jag. Jag hade fortfarande dropp, eftersom jag var uttorkad som ett höstlöv. Jag började bli lite piggare då. Och sen fick jag åka hem strax innan fyra på morgonen. Fortfarande rejält illamående och ont i magen. Igår åt jag och fick behålla det lilla jag åt. Men idag så mår jag bra, även om jag inte kan springa ett maratonlopp så mår jag förvånansvärt bra. Jag har ätit mat och det har smakat så gott. Underbart. Men som sagt, det har inte varit roliga dagar. Jag kunde inte ta min medicin heller eftersom det bara kom upp igen. Jag var jätteyr och ibland trodde jag att jag skulle svimma liggandes i sängen. Nä fy, något sånt här vill jag aldrig vara med om igen. Så nu vet ni vad jag har haft för mig i några dagar! See ya!

Kommentarer
Postat av: josefin

men uscha stackare!! vad berodde det på?



huh <3

2011-07-07 @ 22:28:40
Postat av: Jennifer

Dom visste inte! Creepyyy! Men nu mår jag bra :D

2011-07-08 @ 21:07:01
Postat av: Ma

fyfanihellskottashelvete!...tur att du är okej nu amiga...

2011-07-11 @ 16:46:49
URL: http://shorthair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0