Not the fat one

Jag satt ute på vårat staket och pratade med mamma, jag hade min pyjamas på mig. Rutiga byxor och grå t-shirt, strumpor och tofflor. Det var något med den här dagen som inte stämde. Vad var det för dag idag? Några småflickor gick förbi med ryggsäckar och väskor. De flesta var prydda med någon nyckelring eller märke med härtan på. De skrattade och höll armkrok. Då slog det mig. Det är måndag, det är skolstart och jag sitter här nyvaken i pyjamas. För första gången i mitt liv, har jag ingen skola att gå till. Inga läxor att göra, inga prov att skriva. Ingen lärare som säger åt en att göra si och så. Nu får jag göra det jag känner för, nåja, till viss del. Men känslan jag kände var underbar, och skadeglad för den delen. Vissa vill säkert börja skolan igen, men det vill inte jag. Aldrig igen. Högskola, visst, men på mina egna villkor. Ingen annans.

Så, ha det så kul i skolan skitungar. Själv ska jag bara njuta. Elva år i skolan avklarat. No more.

Kommentarer
Postat av: sophie

you go girl! jag saknar inte heller skolan, inte ett skit. och ändå ska jag börja på måndag! eh.. men jag antar (hoppas, tror) att universitet är annorlunda. har du förresten någon cool mail eller nånting man kan nå dig på? jag är för häftig för facebook :)



PUSS

2010-08-24 @ 00:24:56
URL: http://vardagskatastrofer.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

Ja, samma här, jag tror och hoppas att det blir annorlunda. Men det måste det ju bli...?! Haha, ja jag har ehööh, hotmail? [email protected] ! :D



Pussn!

2010-08-24 @ 17:48:50
URL: http://oberflachlich.blogg.se/
Postat av: s

kolla den, då! :)

2010-08-27 @ 19:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0