Dagens outfitta.

Jag postar en dagens outfit på bloggen idag. Tyckte att det var på tiden liksom. Mamma var hjälpsam och tog kort på mig, snällt tycker jag! (OBS! Jag har inget smink på mig, men jag hoppas ni har överséende med detta.)




  • Hatt/mössa/falang - Farmors gamla som jag fått, i den finaste blå färgen med den sötaste spetsen.
  • Väst/tuttgömmare/Aladdinfalang - Köpt på H&M för ca ett år sedan. Skir vit spets och mjukaste tyget.
  • Byxor/ja... byxor - Haft sedan urminnes tider och har hemskt många fina minnen av dem. De fina färgstänken gör att de ser komplett ut. Riktigt hett nu i höst.
  • Skinnhandskar - H&M.
  • Trosor (som ej syns på bilden) - Svarta trosor i bomull, fått av mormor för några år sedan. Men vilken kvalitét! De har hållt trots regn och rusk, fisar och annat otrevligt. Ändå står de upp med bravur!

Kommentarer
Postat av: sophie

du är så rackarns söt!

2010-10-07 @ 15:05:38
Postat av: Josefin

Stiligt. Verkligen ett säkert kort i höst!

Och magen, jamjamJAM

2010-10-07 @ 16:22:45
URL: http://eumeumeum.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Sophie: Åh tack så hemskt mycket! Jag tycker du är så himla söt också!



Josefin: Ja det är svårt att undvika trenderna nu i höst. Jag känner mig väldigt moderiktig! Och magen, snart ska jag fixa mig ett sexpack, öl alltså. (Haha, dååååligt skämt!)

2010-10-07 @ 17:16:39
Postat av: Ma

gudis vad mager du är!!!!

2010-10-07 @ 23:00:09
Postat av: Jennifer

Emma: Haha nä verkligen inte mager heller!

2010-10-08 @ 00:37:25
URL: http://oberflachlich.blogg.se/
Postat av: Ma

öm JO!

2010-10-08 @ 11:09:01
Postat av: sophie

fast alltså.. varför är det såååå okej att kommentera hur smal någon är? tänk om det istället handlade om hur fet någon var?



alltså.. jag tror inte jag behöver försvara dig Jennifer, men det där är nåt som stör mig... och emma, jag fattar att du säkert bara bryr dig om och vill att hon ska vara så kry som möjligt (för om man är mager så är man inte frisk o kry..) men tänk på att det nog kan vara känsligt åt båda håll. tänk vad ledsen du blev när jennifer sa att hon inte kunde ha sina byxor och undrade om du ville ha dom!



nu svävade jag visst ut lite här och om alla tycker att jag pratar strunt så kan ni väl bara ignorera denna kommentar, tack hej!

2010-10-08 @ 12:23:27
Postat av: Jennifer

Jag håller med dig Sophie, till punkt och pricka!



Själv tycker jag att det är onödigt att ens kommentera något sådant. Det var ju min outfit som var grejen här. Det är den man ska kommentera om hur fantastisk den är! Men nu mår jag mest dåligt av att jag ens la upp detta inlägg. Jag ska aldrig skriva eller nämna något om min (vad jag själv tycker och vad jag själv är stolt över) vilja och prestation över hur jag lyckats gå ner i vikt. Som jag mått så förjävla dåligt över. Jag ska aldrig visa hud igen. Från och med nu blir det burka och polotröja! Haha. Nä. Det blir det inte. Jag tänker gå naken hädanefter! Och skryta så mycket jag bara kan.

2010-10-08 @ 13:24:04
URL: http://oberflachlich.blogg.se/
Postat av: Ma

Det var en komplimang! Om det nu är någon som fatta det?! Mager/smal/fitt/icke kurvig hur det nu än sägs. Det var en komplimang, och inget annat. Vilket jag trodde du förstod med tanke på vilken enorm prestation du lagt ner på att gå ner i vikt. Men okej "skit vad smal och vältränad du blivit, va roligt för dig!" så blev det rätt nu? Inga missförstånd? Bra.

2010-10-08 @ 19:29:25
Postat av: Ma

sophie: jag är inte direkt så bra på nya grammatik/ord what ever, överhuvudtaget och är en expert på att anväda mig av fel ord. Mager kanske var fel, men menat som en komplimang. Och jag är glad för att jennifer nu äntlingen är nöjd med sin kropp (förhoppningsvis) för det tycker jag hon ska vara. Hon bevisar att om man verkligen vill, så kan man.

2010-10-08 @ 19:37:03
Postat av: Josefin

SOPHIE! TACKTACKTACK JA!! Varför tusan är det okej att säga att någon är smal men det är inte ens okej att lite fint säga att någon lagt på sig lite. För det är jättejättejätteelakt. Usch.



Emma: Du kanske inte förstår hur det är att bli kallad mager/spinkig osv dag efter dag. Speciellt när Jennifer kämpat så länge efter att nå denna kroppsform. (Som är läcker!) Men jag förstår att du inte menade något illa. But still, det ÄR egentligen lika fel att säga att man blivit smal/mager som gått upp i vikt/tjock.

2010-10-08 @ 20:54:23
URL: http://eumeumeum.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Lookbook nästa! Hypsen kommer fullkomligt rasa in :D

2010-10-08 @ 21:44:19
URL: http://www.njurgrus.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Fredrik: TACK! Äntligen någon som fattade galoppen! Och ja, jag skulle kanske skaffa mig en sådan där Lookbook och lägga upp en massa fina outfits. ;D

2010-10-08 @ 22:39:28
URL: http://oberflachlich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0