Operation

Molly har fått en tumör.
Imorgon ska hon operera sig. Jag är orolig.

Jag och mamma ska åka upp till veterinären i Hede. (Eftersom de inte gör ingrepp och liknande här i Sveg. Och Hede ligger mer centralt här i Härjedalen.) Jag tänker på när våran förra hund, Oscar, dog. Vi var upp till veterinären och han kom aldrig hem igen. Jag tänker på honom nästan varje dag, och saknar honom lika mycket. Så jag vill verkligen att Molly åker med oss i bilen hem till Sveg igen.


Jag och min bästa vän.
Vi sitter i köket tillsammans, på varsin stol. Hon ligger med huvudet på bordet, och jag med näsan i korsordstidningar. På dagarna, då alla klivit upp utom jag, då går hon till mig och sover. När hon märker att jag vaknar då spritter det i henne. Hon gnider huvudet mot sängkläderna, lägger sig raklång med bakbenen rakt ut, gnyr och pussas. Så som hundar pussas.

Kommentarer
Postat av: Josefin

<3

2011-03-30 @ 17:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0